peterenmonica.reismee.nl

New York

De vlucht was comfortabel, best veel beenruimte en veel films er series te kijken. Om 2 uur op vrijdag konden we New York in, op naar het Financial district. Weinig mannen in pakken, veel toeristen en enorme gebouwen. Met de bull op de foto en dan op de staten island ferry om het vrijheidsbeeld te zien. De skyline was fantastisch, maar ik had het vrijheidsbeeld toch groter verwacht. Bij terugkomst maar naar het hotel gegaan, het was voor ons gevoel geen 6 uur 's avonds, maar 2 uur 's nachts en de vermoeidheid begon wel toe te slaan. De lunch om 2 uur was zo enorm geweest, een hamburger is hier enorm, dat we zonder eten op bed gingen. Lekker geslapen tot 8 uur de volgende ochtend, jetlag gelijk overwonnen. Vanochtend staat een wandeltour door SOHO, Little Italy en Chinatown op het programma, daarna hebben we geshopt. De eerste items zijn binnen! 's avonds naar Stand Up NY voor een show van standup comedy. Lachen man.... Bij terugkomst Times Square bekeken, winkels waren tot 12 uur 's nachts open. Er is hier gewoon een M&M store waar je enorm veel soorten M&M kunt kopen en heel veel merchandise. Vandaag (zondag) Central Park ontdekt. Heb met wel vergist inde groote van dat park, dacht hem el helemaal af te kunnen lopen, maar dat bleek iets te ver. Veel groepen die aan het baseballen waren, gezellige sfeer. Daarna snel terug naar Times Square om met nederlanders, duitsers, portugezen en denen de wedstrijden te bekijken. We konden beide wedstrijden naast elkaar volgen.
Morgen gaan we over de Brooklyn Bridge fietsen en daarna naar het 9/11 memorial. 's Avonds shoppen op Canal Street (echte nep designer tassen) en eten bij de beste italiaan in Little Italy.

wil

Dat klinkt allemaal heel erg goed!! Ik heb anita jullie beleving ook voorgelezen en bij het stukje over het vrijheidsbeeld dat toch kleiner bleek dan verwacht hadden we al een madurodamgrap te pakken haha. Maar neem aan dat ie toch wel iets groter was dan dat formaat haha.
Toch wel lekker dat de jetlag zo snel overwonnen is. Dan kan je met veel meer plezier overal van genieten!!
Lijkt me doodeng om daar te moeten fietsen maar hoop dat jullie het leuk zullen hebben!! En verwacht natuurlijk wel dat zus haar tassen collectie behoorlijk gaat uitbreiden...

Geniet ervan lieverds!!!